Odprawa online jest łatwa dla pasażerów linii lotniczych WIZZ AIR. Co więcej, dzięki ulepszonej funkcjonalności strony Wizz Air, podczas odprawy online (tylko do krajów strefy Schengen) pasażer nie musi podawać żadnych danych dokumentu tożsamości. Odprawę należy przeprowadzić w terminie od 14 dni do 3 godzin przed planowanym odlotem.
Jeśli podczas rezerwacji zdecydowaliśmy się na odprawę na lotnisku, musimy pamiętać, że zapłacimy za odprawę 68 od pasażera za lot. Jeśli wykupimy opcję odprawy na lotnisku za pomocą strony Wizz Air poprzez opcję „dodaj usługę” lub telefonicznie, przysługuje nam zniżka – za usługę zapłacimy tylko 32 .
Jeśli wybraliśmy odprawę online, wtedy odwiedzamy serwis wizzair.com i drukujemy swoją kartę pokładową. Należy pamiętać, że podróże dłuższe niż 2 tygodnie wymagają przeprowadzenia odprawy online na miejscu, z czym nie powinno być żadnego problemu. Dostęp do Internetu można uzyskać w kafejce internetowej, restauracji, hotelu, czy za pomocą smartfona. Jeżeli jednak nie będzie takiej możliwości, trzeba dokupić odprawę na lotnisku (polecamy stronę Wizz Air lub przez Telecentrum).
Warto pamiętać o limitach dla dzieci poniżej 14 lat – muszą podróżować w towarzystwie pasażera w wieku powyżej 16 lat, która w ich imieniu dokonuje odprawy przez Internet. Także opiekun podróżujący z niemowlęciem musi wydrukować dla niego kartę pokładową i okazać przed wejściem do samolotu.
Odprawy online dokonuje się poprzez stronę internetową węgierskiego przewoźnika czyli wizzair.com . Wybieramy opcję „MOJE REZERWACJE” w górnej części witryny, następnie wprowadzamy w odpowiednie pola numer potwierdzenia (znajdziemy go w e-mailu) i nazwisko.
Jeżeli rezerwacji dokonywaliśmy samodzielnie, wtedy możemy zalogować się w serwisie poprzez nasz adres e-mail, którego używamy jako identyfikatora. W panelu administracyjnym klikamy „Moje rezerwacje”, gdzie odnajdujemy lot, który chcemy odprawić – należy wybrać pole „Wyświetl rezerwację”. Tam dowiemy się jak wygląda status rezerwacji, możemy też skorzystać z dokupienia usług dodatkowych dla danego pasażera, np. bagażu. Jeżeli do wylotu pozostało więcej niż 14 dni, wtedy dostępna będzie jedynie opcja „DODAJ USŁUGI”.
Po dokonaniu odprawy online nie jest już możliwa zmiana nazwiska pasażera, terminu oraz trasy lotu. Wciąż będziemy mogli jednak zakupić dodatkowe usługi, takie jak dodanie do rezerwacji dużego bagażu podręcznego lub rejestrowanego. Po przejściu powyższej procedury przechodzimy do następnego kroku poprzez wybór pola „ODPRAWA”.
Po chwili wyświetli się lista pasażerów dla wybranej rezerwacji. Analogicznie jak w serwisie przewoźnika Ryanair mamy możliwość wybrać poszczególnych pasażerów, których chcemy odprawić online. Przy nazwisku odprawianej osoby zaznaczamy opcję „Odprawa”.
Loty do krajów strefy Schengen nie wymagają informacji dotyczących dokumentu podróżnego, więc potwierdzamy tylko znajomość warunków, zgodność danych oraz samą odprawę. Poza strefę Schengen potrzebny jest ten sam dokument tożsamości, którego będziemy używać podczas podróży. Jeśli lot odbywa się w granicy Unii Europejskiej możemy skorzystać z dowodu osobistego, jeśli nie, musi to być paszport.
Indywidualnie dla każdego z pasażerów wybieramy typ dokumentu tożsamości i informacje, takie jak datę urodzenia, obywatelstwo, państwo wydania dokumentu, numer i termin upływu ważności. Jeżeli podane podczas odprawy online dane będą niepoprawne, pasażer może nie otrzymać pozwolenia na lot. Dlatego zawsze należy sprawdzać ich poprawność – jeśli wszystko się zgadza wybieramy „Dalej”.
Kolejny etap odprawy online dla każdego z pasażerów w serwisie wizzair.com to drukowanie kart pokładowych (na osobnych kartkach A4). Poprzez opcję „Wydrukuj kartę pokładową w formacie PDF” zapisujemy dokument na dysku i za pomocą któregoś z programów obsługujących format PDF zapisujemy plik. Na karcie pokładowej umieszczona jest informacja o rodzaju wybranego przez nas bagażu podręcznego (mały czy duży).
Na lotnisku wszystko wygląda tak samo jak w opisywanym w pierwszej części poradnika liniach Ryanair .
Życzymy przyjemnej odprawy:)